.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نمايشگاه تجسمي عكس دفاع مقدس در رشت

نمايشگاه تجسمي پوستر و عكس راهيان نور دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در حوزه هنري گيلان گشايش يافت.

معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان بعد از ظهر امروز در مراسم بازگشايي اين نمايشگاه اظهار داشت: در نمايشگاه تجسمي عكس گيلان پوسترهايي از هنرمندان بزرگ كشور كه مربوط به 8 سال دفاع مقدس است به نمايش گذاشته شد.
وي ادامه داد: نمايشگاه عكس دوران دفاع مقدس نيز كه از هنرمندان سراسر كشور گردآوري شده است در پارك ملت رشت از سوم مهر جاري به مدت چهار روز به نمايش گذاشته مي‌شود.
پورحلم با گراميداشت سي‌امين سال ايام دفاع مقدس افزود: تجديد تجربه‌هاي گذشته درس‌هاي ارزشمندي براي آينده در بر دارد.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان با بيان اينكه درس‌هاي دوران دفاع مقدس به عنوان ذخيره‌هاي ملي و معنوي كشور محسوب مي‌شوند، تصريح كرد: حفظ و انتقال اين ذخاير به جوانان يكي از مهم‌ترين وظايف در عصر حاضر است.
به گفته وي بهره‌برداري از اين سرمايه‌ها در راستاي بهره‌گيري از آن نيازمند تدابير هوشمندانه است.
پورحلم استفاده ابزاري از ارزش‌هاي دوران دفاع مقدس را غيرمعقولانه دانست و خاطرنشان كرد: استفاده ناصحيح از اين ابزار نه تنها خدمت نيست بلكه ضررهاي جبران ناپذيري را به جامعه وارد مي‌كند.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان ارائه آثار سطحي، نازل و غيركيفي را يكي از آسيب‌هاي جدي معرفي كرد و گفت: براي دستيابي به اهداف مهم و ارزشي بايد در راستاي كيفي شدن برنامه‌ها و آثار حركت كنيم.
وي نشست و تعامل جوانان با نقش‌آفرينان 8 سال دفاع مقدس را اقدامي مؤثر براي احياي ارزش‌هاي اسلامي بيان كرد و افزود: در بازكاوي خاطرات و تجربه‌هاي رزمندگان مسائل كليدي وجود دارد كه دانستن آن براي جوانان ضروري به نظر مي‌رسد.
پورحلم با اشاره به نشست‌هاي تخصصي حوزه هنري با رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جلسه‌هاي عصري با خاطره با حضور رزمندگان و علاقه‌مندان به وقايع دوران جنگ همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار مي‌شود.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان همچنين از جمع‌آوري خاطرات شهدا در قالب مجموعه كتاب خبر داد و خاطرنشان كرد: از دو سال گذشته پروژه تاريخ شفاهي با هدف بازكاوي خاطرات رزمندگان آغاز شده كه حاصل آن انتشار چهار كتاب در آينده نزديك است.
وي با بيان اينكه افتخارهاي هر كشور به عنوان ميراث ماندگار و ارزشمند براي آن كشور به شمار مي‌رود، گفت: در بسياري از كشورها با آگاهي از اين موضوع به صورت تخصصي از ارزش‌ها و يادگارهاي دوران جنگ حفظ و نگهداري مي‌شود.
پورحلم پرداختن به موضوع دفاع مقدس را يك وظيفه همگاني عنوان كرد و افزود: بحث دفاع مقدس بايد به عنوان يك امر جدي از طرف تمام نهادهاي فرهنگي و مسئولان دنبال شود.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان با اشاره به افتتاح مركز كتابخانه تخصصي دوران دفاع مقدس تصريح كرد: اين مركز مي‌تواند منبع پژوهشي براي محققان و علاقه‌مندان به وقايع دوران دفاع مقدس به شمار رود.
وي به انتشار نخستين كتاب عكس دوران دفاع مقدس با نام «روز وصال دوستان» اشاره كرد و بيان داشت: اين كتاب نيز در هفته دفاع مقدس در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.
به گفته پورحلم اين كتاب حاوي 40 قطعه عكس از ورود تاريخي آزادگان به گيلان است كه توسط كريم ملك مدني به ثبت رسيده است.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان با اشاره به برگزاري مسابقه بهترين طرح دفاع مقدس گفت: اين پروژه با استفاده از بررسي خاطرات شهدا توسط نويسندگان صورت مي‌گيرد.
وي اجراي كارگاه آموزشي پوستر را يكي از برنامه‌هاي اجرايي هفته مقدس اعلام كرد و افزود: اين كارگاه از 31 شهريور تا يكم مهر توسط علي وزيران گرافيست برجسته كشوري در حال برگزاري است.
پورحلم با بيان اينكه نمايش خياباني مسافر با موضوع دفاع مقدس نيز از ديروز آغاز شده است، تصريح كرد: اين تئاتر خياباني به كارگرداني حسين سرپرست به مدت پنج روز در سطح شهر رشت اجرا مي‌شود.
معاون فرهنگي حوزه هنري گيلان خاطرنشان كرد: عصري با خاطره نيز با حضور هادي رمضاني، اسماعيل يكتايي لنگرودي و عظيم حقي از نقش‌آفرينان دفاع مقدس در حوزه هنري برگزار مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.